ΜΑΝΙΣΑΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Mαγνήσαλης Γιώργος) Ονομαστός σύγχρονος μπουζουξής, λαϊκός τραγουδιστής και τραγουδοποιός, γιος του Δημήτρη Μαγνήσαλη.

Το πραγματικό του όνομα είναι Γ. Λαδόπουλος. Μεγάλωσε στην Αθήνα (οπου είχε εγκατασταθεί οικογενειακώς το 1933) και πρωτοδούλεψε επαγγελματικά την Κατοχή, με τον Παναγιώτη Αραπιάν, τον Γιώργο Λαύκα, τον Αλέκο Παναγόπουλο, κ.ά. στο Κέντρο «Φοίνικες» (Σόλωνος και Μαυρομιχάλη). Στη συνέχεια θήτευσε επί δεκαετία (1945-55) στο «πάλκο» του Β. Τσιτσάνη.

Μεταξύ άλλων πρωτοδισκογράφησε το 1946 τον «παρθενικό» μεταπολιτευτικό δίσκο της «Κολούμπια» (με τα τραγούδια «Κομπολογάκι» και «Λουλάς» του Γ. Μητσάκη). Εμφανίστηκε σε πολλά λαϊκά Κέντρα («Ροσινιόλ», «Τριάνα», «Φαληρικό», «Λουζιτάνια», «Τζίμη του χοντρού», κ.ο.κ.) καθώς και συναυλιακούς χώρους, μεταξύ των οποίων και στο «Άλμπερτ Χωλ» του Λονδίνου (συνοδεύοντας τη Μαρινέλλα και τον Ν. Ξανθόπουλο).

Συνολικά, επιχείρησε διάφορες περιοδείες στο εξωτερικό και επισκέφθηκε την Αμερική, την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Γερμανία, την Αγγλία, το Βέλγιο και την Ελβετία.

Στις μεγάλες επιτυχίες του: «Σε μια νύχτα μού 'χεις κάνει άσπρα τα μαλλιά», «Μέσ' στης Πόλης το χαμάμ», «Ιστορία μου, αμαρτία μου», «Η ψυχή του μάγκα», «Θλιμμένο σούρουπο», «Αν κάνω άτακτη ζωή», «Όλοι οι άντρες λεν τα ίδια», "Καλογεράκι θα γενώ", "Η Θεσσαλονικιά", «Κάνε ό,τι σου αρέσει», «Oι μαούνες», «Σ' αγαπώ», «Ο Μήτσος ο παχύς», «Δώσε μου φωτιά», «Αν γουστάρω πορτοφόλι», «Ώρα καλή σου κι ας πονώ», «Δυο πονηροί μου κάναν μπλόκο», «Ο Ευριπίδης», «Κράτα τη θέση σου ψηλά», «Δυο καρδιές», «Ας εύρισκα έναν άνθρωπο», «Ξύπνια ντερμπεντέρισσα», «Γλεντζές», «Παράνομή μου αγάπη», «Παραμυθατζής», «Όλα τα καταλαβαίνω», «Θά'χεις το λόγο και το βέτο», «Έξω ντέρτια», έξω στεναγμοί», «Κάθε ηλιοβασίλεμα», «Η ζημιά», «Με είπες αφιλότιμη», «Τελευταία ώρα», «Να πέθαινες να γλίτωνα» (σε στίχους Γ. Γιαννακόπουλου), «Οι κακόγλωσσες», «Δε μπορείς, δε μπορείς», κ.λπ. (πολλά από τα προηγούμενα, σε στίχους Κώστα Ψυχογιού, τραγουδήθηκαν από τη Ρίτα Σακελλαρίου).

Στους προσωπικούς LP δίσκους του: «Mπουζούκι & καϋμοί, 2» (1963), «Κάθε ηλιοβασίλεμα» (1970), «Η Ρίτα Σακελλαρίου τραγουδά Γ. Μανισαλή» (1972), «Ιστορία μου» (1973), «Η Σακελλαρίου σε τραγούδια Μανισαλή» (1974), «Μας χωρίζουν οι δρόμοι» (1974), «Πορτραίτα» (1976), «Τα λαϊκά της νύχτας» (1980), «Τα τραγούδια του Γ. Μανισαλή» (1995), «Τί μου θύμισες τώρα» (1996). Μετέχει επίσης στον «χρυσό» δίσκο του Τ. Μουσαφίρη (50.000 αντίτυπα) «Ατάκα και επί τόπου» (1975).

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το τραγούδι του «Ιστορία μου, αμαρτία μου» (με τη φωνή της Σακελλαρίου) ακούστηκε στη διάσημη αμερικάνικη κινηματογραφική ταινία «Ο Εξορκιστής»!