ΜΑΙΡΗ ΛΙΝΤΑ

Ένα όνομα και μια σταδιοδρομία με ξεχωριστή λάμψη στο ελληνικό τραγούδι. Αρχή από το Αλκαζάρ, στα ταλέντα του Ορέστη Λάσκου, παιδί θαύμα από 7 ετών και ο Λάσκος την ξεχωρίζει, την προσλαμβάνει και τη βαφτίζει Μαίρη Λίντα. Η σταδιοδρομία της αρχίζει από τότε στο θέατρο, όπου χορεύει και τραγουδά ελαφρά τραγούδια. Παράλληλα σπουδάζει χορό στη σχολή Μοριάνωφ.

Στη δισκογραφία ξεκινά στην αρχή της δεκαετίας του 50. Πρώτος της δίσκος 78 στροφών ¨Το πικρό ποτήρι¨ του Κώστα Καπλάνη.

Την ίδια εποχή συνεργάζεται με όλους σχεδόν τους συνθέτες του λαiκού τραγουδιού. Είναι τότε που γνωρίζεται με το Μανώλη Χιώτη, με τον οποίο θα αποτελέσουν στα μετέπειτα χρόνια ένα από τα κορυφαία δίδυμα του λαiκού τραγουδιού με πάμπολες επιτυχίες ανάμεσα στις οποίες τα: ¨Αφού το θες¨, ¨Ηλιοβασιλέματα¨, ¨Περασμένες μου αγάπες¨, ¨Πάρε με στο τηλέφωνο¨,¨Λαός και Κολωνάκι¨ κ. α.

Μετά το 1960 ερμηνεύει τραγούδια μεγάλων συνθετών του έντεχνου, όπως των Μ. Xατζιδάκι, Μ. Θεοδωράκη, Γ. Μαρκόπουλου και μεγάλων ποιητών,όπως Νίκου Γκάτσου, Τάσου Λειβαδίτη κλπ.

Είναι η μοναδική ερμηνεύτρια των αριστουργηματικών ηχογραφήσεων των έργων ‘Επιτάφιος’ και ‘Αρχιπέλαγος’.

Στη δεκαετία του ΄60 είναι που κάνει επιτυχίες, όπως τη ¨Μυρτιά¨, ¨Μαργαρίτα Μαγιοπούλα¨, ¨Με το άσπρο μου μαντήλι θα σ’ αποχαιρετίσω¨, ¨Ροδιά τετράκλωνη¨, ¨Ροδόσταμο¨, ¨Μαργαρίτα Μαργαρώ¨.

Παίρνει το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ του Ε. Ι. Ρ. με το ¨Αθήνα κόρη του ουρανού¨ του Χατζηαποστόλου. Ακολουθεί πρώτο βραβείο με την ¨Απαγωγή¨ του Μίκη Θεοδωράκη.Συνολικά συμμετείχε σε 45 κινηματογραφικές ταινίες.

Μετά το χωρισμό της με το Μανώλη Χιώτη συνεχίζει την επιτυχημένη καριέρα της και τις εμφανίσεις σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, της Αμερικής και της Αυστραλίας.

Δίσκοι που γράφτηκαν τα τελευταία χρόνια είναι ¨Μαίρη Λίντα Σήμερα¨ -Κριμιζάκη, Μπιζάνη, ¨Μάνα μου¨ - Γιάννη Σπανού, Τασούλας Θωμαΐδου,¨Των Ανέμων τα μετάξια¨ με νέους συνθέτες.

Τα τελευταία χρόνια περιοδεύει στην Ελλάδα με μεγάλη επιτυχία, ενώ κυκλοφόρησε
βιβλίο με τη ζωή της, με τον τίτλο «Μανώλης Χιώτης – Μαίρη Λίντα», σε επιμέλεια του Μάκη Δελαπόρτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου